Hjemmesider og registrering af publikationer

Pure

Formål

I PURE har du mulighed for at lave personlige sider med dit eget tilpassede CV.

PURE anvendes også til registrering af publikationer. Når du tilknyttes som forfatter/medforfatter, vil en publikation blive vist i din personlige PURE profil.

Krav

For at kunne anvende PURE, skal to kriterier opfyldes

• Du skal være korrekt oprettet i AU's Identity Management System (IDM).
    Hvis dette ikke er tilfældet, kontakt da din persondataredaktør, som typisk er en af afdelingens sekretærer.
  • Du skal være oprettet som bruger på AU's selvbetjening (mit.au.dk).

Erfarne brugere

Institut for Odontologi og Oral Sundhed har flere erfarne brugere, som du kan spørge til råds, hvis du har problemer med f.eks. CV eller inddatering af publikationer.

Personalefoto

Den første tirsdag i hver måned er der mulighed for at få taget et personalefoto til PURE.

Typo3

Formål

TYPO3 er et CMS-system, som anvendes til at oprette og vedligeholde websites på Aarhus Universitet.

Kurser

Har du brug for mere viden for at arbejde i TYPO3, så kan du gennemgå et uddannelsesforløb via e-læring. Desuden findes der mange vejledninger om helt specifikke emner og muligheder.

Support

Hvis du som webredaktør oplever problemer, skal du kontakte din egen supportafdeling.

Billedarkiver

Fotoenheden ved AU Kommunikation har deres eget billedarkiv, Cumulus, hvorfra du frit kan downloade billeder til AU-relaterede tryksager og websites.

AU har desuden købt sig adgang til Colourbox, som et stort billedarkiv. Da AU betaler pr. billede, skal du kun hente de billeder du skal bruge.

Har du brug for adgang kan du sende en forespørgsel til lk@au.dk.

Husk i øvrigt altid at kreditere fotografen!