Ny medarbejder

Medarbejderintroduktion

Hvis du er nyansat eller skal introducere en ny medarbejder kan du finde relevante oplysninger på siden om rekruttering og ansættelse.

Der afholdes løbende intromøder, hvor du får praktisk information og viden om Aarhus Universitet.

Se også de digitale intropakker, som er udarbejdet af HEALTH til hhv. videnskabelige og teknisk-administrative medarbejdere:

Intropakke - VIP

Intropakke - VIP

Intropakke - TAP

Intropakke - TAP

International forsker

Hvis du skal introducere en udenlandsk forsker eller studerende, er der hjælp at hente hos International Academic Staff (IAS).

Du kan også finde hjælp hos International Center (IC), f.eks. til at finde en bolig, søge om et Erasmus-stipendium eller finde ud af hvad du skal være opmærksom på, hvis du skal til udlandet.

Hos Ny i Danmark finder du bl.a. information om gæsteforskere og arbejds- og opholdstilladelser.

Vær opmærksom på, at der er helt særlige regler vedr. ph.d.-studerende.

AU systemer

Det kan være svært at finde rundt i de mange systemer og programmer, som du har brug for i din hverdag. Her får du en oversigt over nogle af systemerne og i hvilke sammenhænge du skal bruge dem.

For at få oplysninger om brugeroprettelse, log-in m.m., kan du klikke på de blå knapper.

Når du arbejder med HR opgaver

AUHRA anvendes til registrering af ferie, sygefravær, omsorgsdage m.m.
Desuden kan systemet anvendes til registrering af MUS.

Når du arbejder med økonomi

AURAP anvendes til at lave udtræk af saldi og posteringer.

AURUS anvendes til afregninger, typisk i forbindelse med kongresdeltagelse.

CWT anvendes til bestilling af rejser.

IndFak2 anvendes til betaling/kontering af fakturaer.

Når du arbejder med web

PURE anvendes til registrering af publikationer samt CV for AUs medarbejdere.

TYPO3 anvendes til oprettelse og vedligeholdelse af websites.